loading...

دلنوشته‌های علی زمانی

اجاره و رزرو هتل آپارتمان و مسافرخانه در قم

علی زمانی بازدید : 53 شنبه 09 مرداد 1400 : 21:06 نظرات (0)
یکی از مهم‌ترین نکات در سفرها، بخش هزینه‌های سفر است. اغلب افراد برای سفر خود یک بودجه مشخص تعیین می‌کنند.
در صورتی که قصد دارید به شهر قم سفر کنید بهتر است قبل از سفر کارهای اقامتگاه خود را انجام دهید اما شاید با خود بگویید که زمانی که به قم رسیدیم فکر رزرو و اجاره هتل آپارتمان یا مسافرخانه را می‌کنیم، اما باید توجه داشته باشید برای اینکه هزینه های سفر خود را کاهش دهید و بهترین اقامتگاه را رزور کنید می‌بایست قبل از آن به فکر رزور اقامتگاه مد نظر باشید.

 اگر پیش از شروع سفر خود، از طریق یک مجموعه مطمئن و قابل‌ اعتماد محل سکونت خود را که میتواند یک سوئیت، هتل ، هتل آپارتمان ، یک اتاق در مسافرخانه و حتی ویلا یا خانه باشد را انتخاب کنید، که این انتخاب درست  استرس سفر شما رو به حد زیادی کاهش داده و باعث آرامش و راحتی شما درطی مسیر مسافرت خواهد شد.
مجموعه اتاقک یکی از معتبر‌ترین وبسایت‌های موجود برای اجاره انواع سوئیت‌ها، ویلا و خانه در شهر مقصد شما عزیزان می‌باشد. اگر قصد مسافرت به شهر قم را دارید چه زیارتی و چه کاری، با اجاره سوئیت در قم توسط اتاقک با خیال راحت سفر کرده و بهترین‌ها را برای خود فراهم کنید. شما عزیزان می‌توانید با خیالی آسوده و طبق نیاز خود محل سکونت مورد تایید خودتان را انتخاب کنید و در جهت داشتن یک سفر عالی و با آرامش قدم بردارید.

استان قم را می‌توان کوچکترین استان و شهر ایران دانست، این استان یکی از شاه‌را­های مهم محسوب می­شود. این استان دومین شهر مذهبی ایران و در 140 کیلومتری پایتخت ایران (تهران) واقع شده است. این استان یکی از شهرهای مرکزی ایران به شمار می­رود و با استان­های تهران، سمنان، مرکزی و اصفهان همسایه است. از آنجا که این شهر در محدوده­ کویری و بیابانی قرار دارد، دارای آب‌و‌هوای گرم و خشک است. قم در تابستان­ها هوایی گرم و در زمستان­ها هوایی سرد و خشک دارد. شهر قم به دلیل اماکن زیارتی و طبیعت بکری که دارد، همواره گردشگران و زائران زیادی را از ایران و کشورهای دیگر به سمت خود می­کشاند.

<** ادامه مطلب... **>

توری سرندی چیست و نحوه تولید آن چگونه است؟

علی زمانی بازدید : 48 دوشنبه 04 مرداد 1400 : 15:34 نظرات (0)

در پاسخ به سوال توری سرندی چیست میتوان گفت توری سرندی یا به اصطلاح انگلیسی welded wire mesh شبکه ای از مفتول هایی با جنس گالوانیزه یا سایر مواد آبکاری شده است که عموما برای ایجاد استحکام بالا، در تقاطع های مفتول ها به هم جوش داده میشود. این فرایند سبب دوام و ماندگاری بالا و همچنین کاربرد های مختلف این توری میشود. در این مقاله به توضیح کامل انواع این توری، کاربرد ها، مزایا و هر آنچه در مورد توری سرندی باید بدانید، پرداخته ایم.

مفتول های تشکیل دهنده این توری دارای ضخامت های گوناگونی هستند و عموما چشمه توری سرندی مانند توری پرسی، مربع یا مستطیلی شکل است. توری سرندی عموما به صورت رول یا صفحات تخت به فروش میرسد. 

رزرو هتل آپارتمان سنتی در شهر تاریخی یزد

علی زمانی بازدید : 75 پنجشنبه 31 تیر 1400 : 20:47 نظرات (0)

یزد به عنوان اولین شهر خشتی و دومین شهر تاریخی جهان شناخته شده است. این شهر قدمتی حدود ۱۰ تا ۱۲ هزار سال دارد.

طبق آخرین سرشماری، در سال 1395 جمعیت این شهر 523.192 نفر گزارش شده است. از لحاظ موقعیت جغرافیایی یزد در قسمت مرکزی ایران، مجاور بیابان های کویر و لوت قرار دارد. همچنین یزد با استان های اصفهان، فارس و کرمان همسایگی دارد که افراد زیادی از این استان ها برای گردش و تفریح به یزد سفر می کنند. نکته قابل توجه این‌که مسافران قبل از سفر خود به یزد، اقدام به اجاره سوئیت در یزد و یا اجاره خانه مبله در یزد میکنند تا با آرامش به مقصد خود سفر کنند. 

این شهر به دلیل بافت تاریخی بی نظیری که دارد بسیاری از گردشگران خارجی و داخلی را به خود جذب کرده است. 

بافت های خشتی، مساجد، خانه های قدیمی و بادگیرهای یزد همواره چشم هر بازدیدکننده ای را خیره میکند. شهر زیبای یزد، به عنوان تنها شهر کشورمان است که در سال 2017 در یونسکو به ثبت رسیده و شهرت جهانی دارد. یزد را با عناوین دیگری همچون شهر بادگیرها، شهر دوچرخه ها و دارالعباده نیز می شناسند.

انواع پسته صادراتی

علی زمانی بازدید : 49 دوشنبه 28 تیر 1400 : 12:52 نظرات (0)

انواع پسته صادراتی : انواع پسته ایران در شهرهای مختلف کشور تولید و کشت می‌شود. اما از میان انواع پسته ایرانی، پسته صادراتی رفسنجان، طرفداران بیشتری دارد. پسته صادراتی، در واقع تعریفی است که برای انواع پسته‌های ایرانی که به تمامی وارد کنندگان پسته از ایران ارسال می‌شود گفته می‌شود که کیفیت‌های متنوعی را در بر می‌گیرد.

پسته‌های صادراتی ایران، نمونه‌های مختلفی دارند و هر کدام برای صادر شدن به کشور یا کشورهایی مناسب هستند. انواع پسته صادراتی ایران شامل: پسته اکبری، پسته بادامی، پسته کله قوچی، پسته احمد آقایی، پسته فندقی یا اوحدی، پسته شاه پسند، پسته عباسعلی، پسته خنجری و پسته مغز قرمز است.

در میان انواع پسته‌های صادراتی ایران ، بعضی جایگاه ویژه ای در صادرات دارند که از آن میان می‌توان پسته‌های اکبری، فندقی، بادامی، کله قوچی و احمد آقایی را نام برد. هر کدام از انواع پسته‌های صادراتی ایرانی به صورت مغز پسته و یا پسته خندان برای صادرات به سایر کشورهای جهان، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این مقاله سعی داریم در مورد هر کدام از انواع این پسته‌های صادراتی، توضیحی مختصر ارائه کنیم.

 

انواع پسته

پسته صادراتی بادامی

یکی از انواع پسته‌های صادراتی ایران، پسته بادامی یا پسته سفید است. این پسته در استان‌های یزد و کرمان و خراسان تولید و کشت می‌شود اما تمرکز عمده تولید آن در استان خراسان است. پسته بادامی در زمره پسته‌های خندان و پرطرفدار به شمار می‌رود. سایزهای متداول این پسته از 26 آغاز می‌شود و تا سایز 38 هم در بازار موجود است.

از جمله ویژگی های پسته بادامی می توان به : میوه ی ریز ، ظاهر سفید ، پوسته ی کدر ، کشیده و بادامی شکل و قیمت مناسب اشاره کرد.

در چند سال اخیر کشورهای روسیه ، افغانستان و چین در میان انواع پسته ، پسته بادامی را بیشتر وارد کشور خود کرده اند.

مواد نسوز و اهمیت آن در صنایع

علی زمانی بازدید : 75 دوشنبه 21 تیر 1400 : 9:29 نظرات (0)

آجرهای نسوز و به صورت کلی مواد نسوز یکی از مهم‌ترین بخش‌های صنعت فولاد و سیمان است.

در این بخش به اهمیت مواد نسوز در صنایع مختلف خواهیم پرداخت اما قبل از آن نگاهی به تاریخچه و کابرد آن خواهیم داشت.

به لحاظ تاریخی مشخص نیست چه فرد یا چه کشوری ساخت مواد دیرگداز یا نسوز را برای اولین بار انجام داده است، اما احتمال می‌رود چین جزو اولین کشورهایی بوده که به صنعت سرامیک دست پیدا کرده است.

در ابتدای کار برای ساخت مواد نسوز از خاک‌های رس استفاده می‌شد اما در قرن ۱۹ به مرور مواد دیگری برای بالا بردن کیفیت مواد نسوز هم مورد استفاده قرار گرفت.

در چهار دهه‌ی اخیر با توجه به نیاز مصرف کنندگان به مواد نسوز با کیفیت، بسیاری از تولید کنندگان مواد نسوز و آجر نسوز اقدام به تولید موادی جدیدتر کردند که این مواد علاوه بر افزایش کیفیت افزایش کمیت در زمان کوتاه‌تر را هم به وجود می‌آورد.

اما عمر صنعت نسوز در ایران کمتر از یک قرن است و یکی از صنعت‌های جوان این حوزه به شمار می‌رود.

در سال ۱۳۱۸ هجری شمسی اولین کارخانه تولید مواد دیرگداز یا نسوز در ایران اقدام به تولید آجر نسوز و به صورت کلی مواد نسوز کرد. 

آجر نسوز چیست و چه کاربردی دارد

علی زمانی بازدید : 54 چهارشنبه 16 تیر 1400 : 9:49 نظرات (0)

آجر نسوز چیست؟

آجر نسوز چیست؟
تا دهه ۱۹۶۰ میلادی، آنچه برای پوشش کوره‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، کربن و خاک نسوز بود؛ اما امروزه این مواد جای خود را به آجرهای نسوز داده‌اند. آجر نسوز (firebrick) به قطعه‌ای سرامیکی گفته می‌شود که معمولا در انواع کوره‌، پاتیل، عایق‌های صنعتی و یا شومینه‌ها به کار می‌رود. این آجرها با ساختار مولکولی بسیار متراکم و ظریف، در دماهایی بالای ۱۵۰۰ درجه سلسیوس ساخته می‌شوند و مقاومت حرارتی شگفت‌انگیزی دارند.

آجر نسوز صنعتی دیرگدازها یی هستند که معمولا در کوره‌ها استفاده می‌شود و می‌تواند تا دمای ۱۸۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند. همچنین در برابر تغییرات فیزیکی و شیمیایی یا نیروهای مکانیکی و فرسایشی در دماهای بالا مقاومت کند.

آجر نسوز صنعتی دیرگدازها یی هستند که معمولا در کوره‌ها استفاده می‌شود و می‌تواند تا دمای ۱۸۰۰ درجه سانتیگراد را تحمل کند. همچنین در برابر تغییرات فیزیکی و شیمیایی یا نیروهای مکانیکی و فرسایشی در دماهای بالا مقاومت کند.

شمال ایران همیشه یکی از مناطق خوش آب و هوا برای سفر کردن بوده است اما چالشی که برای سفر کردن به این شهر داریم اجاره ویلا یا اقامتگاه خوب در آن است.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا درباره رفع این چالش بیشتر برای شما بگوییم تا با برنامه‌ربزی درست برای سفر بتوانید لذت سفرتان را دو چندان تجربه کنید.

بعد از چندین هفته کار کردن مطمئنا سفر برای تهرانی ها و کرجی ها مهم ترین کار برای بازگرداندن انرژی و انگیزه شان است. اگر به دنبال برنامه ریزی برای یک تعطیلات راحت هستید منطقه کردان در نزدیکی تهران و کرج می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی برای شما باشد. 

این منطقه با طبیعت زیبای خود در دل ارتفاعات البرز یک پیشنهاد خوب و خاص برای تعطیلات خواهد بود. کردان در 65 کیلومتری شهر تهران قرار دارد. برای سفری خوش و بدون دردسر مطمئنا اجاره ویلا یکی از مهم‌ترین ها خواهد بود. 

به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا بیشتر در مورد اجاره ویلا در کردان با شما صحبت کنیم. پس این مطلب را از دست ندهید و تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید.

عمق یاب و ۶ معیار مهم برای خرید آن

علی زمانی بازدید : 76 سه شنبه 18 خرداد 1400 : 11:33 نظرات (0)

اندازه‌گیری عمق یکی از الزامات مهم در صنایع مختلفی مثل مکانیک و ساخت است و اینجاست که ضرورت استفاده از دستگاه عمق یاب خودش را نشان می‌دهد. ابزاری که برای اندازه‌گیری دقیق عمق حفره‌ها، چاله‌ها، سوراخ‌ها، شیارها و اساساً هر نوع فرورفتگی ایجادشده در زیر یک سطح مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعداد صفحات : 5

درباره ما
اخبار تکنولوژی و صنعت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 25
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 34
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 34
  • بازدید ماه : 164
  • بازدید سال : 2,583
  • بازدید کلی : 8,833