loading...

دلنوشته‌های علی زمانی

نوار نقاله و رولیک | خرید و بررسی

علی زمانی بازدید : 47 پنجشنبه 01 مهر 1400 : 12:35 نظرات (0)

نوار نقاله وسیله ای است برای حمل و انتقال مواد از قسمتی به قسمت دیگر در این مطلب توضیحاتی در مورد پیدایش و راهنمای خرید نوار نقاله و رولیک خواهیم داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ تسمه نقاله یا نوار نقاله (conveyor belt ) وسیله ای است برای حمل و انتقال مواد از قسمتی به قسمت دیگر در این مطلب توضیحاتی در مورد پیدایش و راهنمای خرید نوار نقاله و رولیک خواهیم داد. 

چه مجوزهایی برای صادرات پسته می‌بایست گرفت؟

علی زمانی بازدید : 45 سه شنبه 09 شهریور 1400 : 9:17 نظرات (0)

اول از همه بیاید با هم بررسی کنیم که پیدایش پسته از کجا بوده است؟

پسته از درختان کوچکی که گفته میشود اولین بار در خاورمیانه و آسیای میانه پدیدار شده‌اند تشکیل شده است و به همین دلیل است که پسته ایران از دیرباز در میان بسیاری از کشورهای دنیا محبوب بوده است و با توجه به طعم و مزه و کیفیتی که دارد در حال حاضر هم طرفداران بسیار زیادی در سراسر دنیا دارد.

صادرات پسته ایران با توجه به رقبای جدی و بزرگی مانند آمریکا، ترکیه و چین  همچنان بالا است و به دلیل تنوع ارقام و طعم و مزه‌ خاص هنوز هم مشتریان زیادی در سراسر دنیا دارد. 

تولید پسته ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی بیش از ۵۰۰ هزار تن گزارش شده است که ایران را در صدر صادرات پسته جهان قرار گرفته است و پس از ایران آمریکا را با بیش از ۲۰۰ هزار تن در جایگاه دوم توانست قرار گیرد.

اجاره ویلا در شمال با وب سایت اتاقک

علی زمانی بازدید : 67 چهارشنبه 03 شهریور 1400 : 22:13 نظرات (0)

راهنمای سفر و اجاره ویلا در شمال

کمتر کسی است که با شنیدن نام جاده چالوس، رشت و ساری یا چمخاله به دوران کودکیش پرتاب نشود و بوی سرسبزی گل و گیاه در سرش نپیچد. روزهایی که سوار بر پیکان پدر، لحظه به لحظه چالوس را زندگی کردیم یا با قطار شلوغ میدان راه‌آهن را به ساری رساندیم. قصه ما و شمال چیزی فراتر از یک سفر تفریحی و خوش‌گذارندن است؛ ارتباط عمیقی که با تعطیلی چند روزه ادارات، این خطه سرسبز را به اولین مقصد مردم هر کوی و برزن تبدیل می‌کند. طبیعت بکر و زیبای شهر به شهر گیلان و مازندران و گلستان، در کنار حس نوستالژی و شگفت‌انگیز آن، نه تنها مردم را از جنوبی‌ترین نقاط ایران به این خطه می‌کشاند، بلکه توریست‌های بسیاری را از کشورهای دیگر ترغیب به حضور در شمال کشور می‌کند.

اجاره ویلا در ساری، رشت و مازندران و سپری کردن چند روز در میان جنگل زیبای لفور یا سواحل اعجاب‌انگیز انزلی می‌تواند خاطرات زیبا و دلنشینی را برای هر کسی رقم بزند. در ادامه راهنمای سفر و اجاره سوئیت و ویلا در شمال آورده شده است. با ما همراه باشید تا سفری دلپذیرتر از همیشه داشته باشید!

مراحل صادرات پسته

علی زمانی بازدید : 56 چهارشنبه 03 شهریور 1400 : 15:20 نظرات (0)

تامین پسته بر اساس سفارش

قبل از اینکه محصول وارد پروسه صادرات بشود و در مراحل آن قرار بگیرد باید تمامی شرایط خریدار و گمرک را برای کشور هدف بررسی کرد تا بهترین نوع پسته صادراتی با استاندارد های مدنظر مشتری و مورد نیاز گمرک فرستنده و گیرنده تامین گردد. برای مثال برخی از این استاندارد ها مربوط به بهداشت هستند که مثلا کشور آلمان نیاز به پسته با افلاتوکسین بسیار پایین دارد و باید اینچنین محصولی خریداری و فراوری شود و یا استاندارد های بسته بندی که بیشتر بر اساس تقاضا مشتریان است.
در ادامه با این پیش فرض که محصول کیفیت لازم برای اخذ این گواهی ها را دارد نحوه کلی و مراحل صادرات این خشکبار اصلی ایرانی را شرح می دهیم.

پلاستیک گلخانه یا نایلون گلخانه یا  plastic film یکی از ضروری ترین اقلام برای هر گلخانه به حساب می‌آید.  این پلاستیک‌ها در ابعاد و اشکال مختلفی ساخته می‌شوند و تنوع زیادی هم در نوع دارند . 

اما قبل از پرداختن به موضوع پلاستیک گلخانه بد نیست نگاهی به تاریخچه پلاستیک گلخانه در کشاورزی بیندازیم. 

تاریخچه پلاستیک گلخانه

گفته می‌شود که استفاده از پلاستیک گلخانه اولین بار در قرن ۱۹ اتفاق افتاده است. اما به صورت رسمی و امروزی پلاستیک گلخانه در سال ۱۹۴۰ توسط دانشگاه کنتاکی ساخته و استفاده شده است.

تحقیقات انجام شده نشان داد که استفاده از پلاستیک گلخانه می‌تواند تولید و محافظت محصولات کشاورزی را به طور چشم‌گیری افزایش دهد. 

امروزه استفاده از پلاستیک گلخانه در چرخه‌ی کشاورزی از کاشت تا برداشت مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10

علی زمانی بازدید : 71 شنبه 30 مرداد 1400 : 9:41 نظرات (0)

چگونه آپدیت ویندوز 10 را غیر فعال کنیم


یکی از ویژگی های بحث برانگیز ویندوز 10، روشی است که سیستم عامل را بصورت خودکار آپدیت و مدیریت می کند. اما وقتی ویندوز تصمیم به انجام این کار گرفت، به روز رسانی های منتشر شده بصورت خودکار و بطور پیش فرض دانلود و نصب می شوند. در کنار ویژگی و مزایایی که این آپدیت دارد، می توان به یک مشکل اشاره کرد که برای مثال تصور کنید شما کار بسیار مهمی دارید که ناگهان ویندوز شروع به آپدیت می کند و نخواهید توانست کار خاصی انجام دهید!

قبل از ادامه دادن، لازم به یاد آوری می باشد که برخی از بروزرسانی های خودکار ویندوز "windows update" جهت رفع مشکلات و باگ های امنیتی یا بهبودی و ارتقای سیستم عامل می باشد که در هر صورت برای سیستم عامل ویندوز شما لازم است از این رو اگر می خواهید آپدیت اتوماتیک ویندوز 10 را برای همیشه ببندید، باید این نکته را به یاد داشته باشید.

با این حال اگر شما مایل به آپدیت اتوماتیک ویندوز 10 نیستید و قصد بستن آنرا دارید در ادامه این گزارش از بخش تکنولوژی نمناک شما را با آموزش غیر فعال کردن آپدیت ویندوز 10 در چند روش کارآمد آشنا خواهیم کرد. همراه ما باشید.

ویلا و سوئیت در رشت با اتاقک

علی زمانی بازدید : 63 شنبه 30 مرداد 1400 : 8:32 نظرات (0)

شهرهای شمالی کشور همیشه یکی از پرمخاطب‌ترین شهرهای ایران بوده است دلیل این موضوع را می‌توان آب و هوای خوب این شهرها دانست. هر ساله مسافران زیادی به شهرهای شمالی مانند رشت سفر می‌کنند. در این مقاله سعی می‌کنیم جاذبه های گردشگری این شهرها را معرفی کنیم و در ادامه با جاذبه های گردشگری شهر رشت بیشتر آشنا خواهید شد. 

چه روغن های گیاهی برای رشد مو مفید است؟  

علی زمانی بازدید : 59 جمعه 22 مرداد 1400 : 11:45 نظرات (0)

شاید کمتر کسی اطلاع داشته باشد که روغن های گیاهی برای رشد و تقویت مو هم مفید هستند. در ادامه مطلب چند نوع روغن گیاهی را که باعث تجریک فولیکول های مو می‌شود را با هم بررسی و معرفی می‌کنیم.

اجاره باغ و ویلا در شهریار با اتاقک

علی زمانی بازدید : 80 پنجشنبه 14 مرداد 1400 : 7:56 نظرات (0)

معرفی شهریار

شهریار یکی از شهرستان های پر جمعیت تهران به شمار می‌رود این شهر جمعیتی حدود ۷۵۰ هزار نفری را در خود جای داده است و در ارتفاع ۱۱۶۰ متری از سطح دریا هم واقع شده است. شهرستان شهریار از شمال  با شهرهای کرج و قدس، از شرق با تهران و از سمت جنوب با شهرستان­ های رباط کریم، گلستان، اسلام­شهر و از غرب با شهرملارد هم­ جوار است. 

آب و هوای شهریار بسیار عالی و متبوع است، این آب و هوای خوب باعث شده تا این شهرستان مکانی عالی برای گردشگری به حساب آید و با توجه به اینکه فاصله‌ی چندانی با تهران ندارد گزینه‌ای عالی برای تهرانی ها به حساب می‌آید. 

اگر قصد سفر به این شهرستان را دارید می‌توانید می­توانید به صورت آنلاین جهت اجاره ویلا و باغ در شهریار از طریق اتاقک اقدام کنید.

رولیک چیست و چه کاربردی دارد

علی زمانی بازدید : 64 دوشنبه 11 مرداد 1400 : 9:29 نظرات (0)

رولیک ها به انگلیسی Rollers ها غلطک های متحرکی هستند که اجزای آن ها به صورت استوانه‌ای شکل است و کاربردشان در نوار نقاله است.

رولیک ها اصلی ترین اجزای یک نوار نقاله را تشکیل می‌دهند .

کارکرد این ابزارها بدین صورت است که از طریق اتصال مستقیم به موتور، حرکت چرخشی خودشان را آغاز می‌کنند و موتورهایی که به رولیک متصل هستند باعث چرخش این ابزار شده و در نهایت رولیک هایی که به نوار نقاله متصل هستند باعث حرکت آن می‌شوند.

نوعی دیگر از نوار نقاله ها هم هستند که با در هم کنار گرفتن هم بدون نیاز به موتور امکان حرکت مکانیکی توسط آن ها فراهم شده و بیشترین استفاده از این نوع نوار نقاله ها در صنایع حمل و نقل لست.

از دیگر کاربردهای رولیک استفاده از این قطعه در صنعت چاپ دانست. برخی رولیک های نازک در چاپگرهای صنعتی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعداد صفحات : 5

درباره ما
اخبار تکنولوژی و صنعت
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 50
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 7
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 24
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 33
  • باردید دیروز : 40
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 33
  • بازدید ماه : 163
  • بازدید سال : 2,582
  • بازدید کلی : 8,832